Whatever is unhappy is immoral" William Morris
  • ΤΟ ΜΑΓΙΚΟ ΚΟΥΤΙ
  • § ΜΑΓΙΚΟΣ ΚΑΘΡΕΠΤΗΣ
    • • Οι Μπητ
    • • Α, όπως Αμερική
    • • Ο Καρλομάγνος
    • • Το Βιβλίο του Κακού
    • • Βίνσεντ
    • • Tractatus Magico-Philosophicus
    • • Η Γενιά του Μπλακ Άουτ
    • • Ο Αρνητής
  • § ΠΑΡΑΜΥΘΟΧΩΡΑ
    • • Ο Σκύλος της Φλάνδρας
    • • Το Δένδρο των Αγίων Πάντων
    • • Το Πηγάδι στο Τέλος του Κόσμου
    • • Ο Μαγικός Μονάρχης του Μο
  • § LITTERATERRA
  • § ΜΗΧΑΝΗ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ
    • • Η Ζωή Μετά το Διάβολο
    • • Candomblé
    • • Μάγισσες
    • • Μετά Έρχεται το Φως, Σιγά Σιγά
    • • Jesu Christiana
  • § FATA MORGANA
    • • Έδεσσα
    • • Daydreaming
    • • Wonderwood
  • ABOUT
  • CONTACT
  • ΤΟ ΜΑΓΙΚΟ ΚΟΥΤΙ
  • § ΜΑΓΙΚΟΣ ΚΑΘΡΕΠΤΗΣ
    • • Οι Μπητ
    • • Α, όπως Αμερική
    • • Ο Καρλομάγνος
    • • Το Βιβλίο του Κακού
    • • Βίνσεντ
    • • Tractatus Magico-Philosophicus
    • • Η Γενιά του Μπλακ Άουτ
    • • Ο Αρνητής
  • § ΠΑΡΑΜΥΘΟΧΩΡΑ
    • • Ο Σκύλος της Φλάνδρας
    • • Το Δένδρο των Αγίων Πάντων
    • • Το Πηγάδι στο Τέλος του Κόσμου
    • • Ο Μαγικός Μονάρχης του Μο
  • § LITTERATERRA
  • § ΜΗΧΑΝΗ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ
    • • Η Ζωή Μετά το Διάβολο
    • • Candomblé
    • • Μάγισσες
    • • Μετά Έρχεται το Φως, Σιγά Σιγά
    • • Jesu Christiana
  • § FATA MORGANA
    • • Έδεσσα
    • • Daydreaming
    • • Wonderwood
  • ABOUT
  • CONTACT
Search by typing & pressing enter

YOUR CART

 

Picture
Η Ζωή Μετά το Διάβολο
Μια Συνοπτική Ιστορία της Κόλασης
Μαρία Λεκάκη

14*19 εκ., 160 σελ., Τιμή: €13
ISBN: 978-960-89726-0-5

Με σημείο (=βιβλίο) εκκίνησης το Κεκλεισμένων των Θυρών του Ζαν Πωλ Σαρτρ και την περίφημη φράση του “Η Κόλαση είναι οι άλλοι”, μεθοδολογικό εργαλείο τη βιωματική ανάγνωση έργων τέχνης και ερμηνευτικό πλαίσιο την Καινή Διαθήκη και τη δαντική Κόλαση, επιχειρείται μια ιστορική προσέγγιση του Κάτω Κόσμου όπως τον αντιλαμβάνεται ο δυτικός άνθρωπος, από την Πρώιμη Αναγέννηση ώς το τέλος του 20ού αιώνα. Οδηγός του ταξιδιού ο Δάντης· η Κόλαση ζωντανεύει μέσα από το έργο του, και τις γκραβούρες του Γκυστάβ Ντορέ. Στη συνέχεια, θραύσματα του οράματός του αναζητούνται σε χαρακτηριστικά έργα των Τζιότο ντι Μποντόνε, Φρα Αντζέλικο και Μιχαήλ Άγγελου. Η Κόλαση σταδιακά αλλάζει τόπο και νόημα, καθώς αναλαμβάνουν να την αναπαραστήσουν οι εκφραστές διαφόρων κινημάτων: ο Ντιρκ Μπάουτς, ο Ιερώνυμος Μπος, ο Ωγκύστ Ροντέν, ο Άρνολντ Μπέκλιν, ο Μαρκ Ρόθκο… Μέχρι να φτάσουμε στον Μάρτιν Κίπενμπεργκερ, που θα δηλώσει “ένας από σας, ανάμεσά σας, μαζί σας”, πιθανόν φέρνοντας την καλλιτεχνική αντίληψη για την Κόλαση κοντά στη φιλοσοφική θέση του Σαρτρ. Επιστρέφοντάς μας εκεί που ξεκινήσαμε. Το αποτέλεσμα: μια συνοπτική και εικονογραφημένη ιστορία της Κόλασης. Ένα δοκίμιο ιστορίας της τέχνης, γραμμένο βιωματικά, με τον τρόπο της λογοτεχνίας – ώστε να αφορά ευρύτερο (των ειδικών) κοινό -, με τη φιλοδοξία να εμπνεύσει στον σύγχρονο αναγνώστη έναν γενικότερο προβληματισμό αναφορικά με τη σχέση του με το επέκεινα, και το αντίκτυπό της στις σημερινές ηθικές του επιλογές.

Η Μαρία Λεκάκη γεννήθηκε το 1976. Σπούδασε ιστορία της τέχνης στη Σορβόννη. Άρθρα της έχουν δημοσιευτεί σε περιοδικά.

Powered by Create your own unique website with customizable templates.